Ärsyttääkö, jos verkko-ostoksen jälkeen kuriiri veloittaa sinulta vielä ylimääräisen palvelumaksun? Kun tilaat tuotteita EU:n ulkopuolelta, verkkokaupassa on käytävä ilmi, mitä kuljetusmaksu tulee kokonaisuudessaan maksamaan.
DHL Express Finland Oy otti keväällä 2016 käyttöön luovutuspalvelumaksun perimisen myös itsetullatuista tuotteista. Kuluttajaviranomaiset alkoivat heti saada valituksia kuluttajilta, koska palvelumaksuista ei oltu ilmoitettu tarpeeksi selkeästi ostotilanteessa. Kun kuluttaja ostaa tuotteita EU:n ulkopuolisesta verkkokaupasta, on kuluttaja-asiamiehen mukaan perusteltua olettaa, että lähetyskulut eivät nouse enää tilaamisen jälkeen, lukuunottamatta mahdollisia viranomaismaksuja, kuten tullia ja arvonlisäveroa.
DHL on valitusten myötä sitoutunut siihen, että 1.9. alkaen yhtiö ei enää veloita luovutuspalvelumaksua, jos kuluttaja ja DHL eivät ole sopineet keskenään palvelumaksusta tai jos verkkokaupasta ei käy ilmi DHL:n lisämaksut ennen tilaamista.
Jos joku yhtiö ei kohtele sinua oikeudenmukaisesti, ole ensiksi yhteydessä suoraan yhtiöön ja pyri neuvottelemaan sopivasta hyvityksestä. Jos tämä ei tuota tulosta, ole vasta sitten yhteydessä kuluttajaneuvontaan.
Älä maksa piilomaksuja, kun tilaat EU:n ulkopuolelta
Ärsyttääkö, jos verkko-ostoksen jälkeen kuriiri veloittaa sinulta vielä ylimääräisen palvelumaksun? Kun tilaat tuotteita EU:n ulkopuolelta, verkkokaupassa on käytävä ilmi, mitä kuljetusmaksu tulee kokonaisuudessaan maksamaan.
DHL Express Finland Oy otti keväällä 2016 käyttöön luovutuspalvelumaksun perimisen myös itsetullatuista tuotteista. Kuluttajaviranomaiset alkoivat heti saada valituksia kuluttajilta, koska palvelumaksuista ei oltu ilmoitettu tarpeeksi selkeästi ostotilanteessa. Kun kuluttaja ostaa tuotteita EU:n ulkopuolisesta verkkokaupasta, on kuluttaja-asiamiehen mukaan perusteltua olettaa, että lähetyskulut eivät nouse enää tilaamisen jälkeen, lukuunottamatta mahdollisia viranomaismaksuja, kuten tullia ja arvonlisäveroa.
DHL on valitusten myötä sitoutunut siihen, että 1.9. alkaen yhtiö ei enää veloita luovutuspalvelumaksua, jos kuluttaja ja DHL eivät ole sopineet keskenään palvelumaksusta tai jos verkkokaupasta ei käy ilmi DHL:n lisämaksut ennen tilaamista.
Jos joku yhtiö ei kohtele sinua oikeudenmukaisesti, ole ensiksi yhteydessä suoraan yhtiöön ja pyri neuvottelemaan sopivasta hyvityksestä. Jos tämä ei tuota tulosta, ole vasta sitten yhteydessä kuluttajaneuvontaan.
Kommentit (0)