Liity ilmaiseksi

uudet käyttäjät

Oma sivu

nykyiset käyttäjät

PayPal – Miten voin pyytää rahoja takaisin ostoksistani?

PayPal on verkossa toimiva Yhdysvaltalainen maksunvälityspalvelu, joka on yksi suosituimmista ja luotettavimmista tavoista lähettää ja vastaanottaa rahaa verkossa. PayPalin isoin etu, joka tekee palvelusta turvallisen on se, että myyjä ei saa korttitietojasi käsiinsä, vaan kaikki maksut välittyvät palvelun sisällä.

PayPalilla maksaminen on helppoa. Käytön aloittamiseen tarvitset sähköpostiosoitteen, maksukortin (pankkikortti, luottokortti tai Visa Electron) sekä tilinumeron. Maksutapana PayPal on nykyisin erittäin yleinen, ja se rantautuu pikkuhiljaa myös Suomalaisiin verkkokauppoihin. Se toimii maksutapana maailmalla useissa verkkokaupoissa kuten Ebayssa ja Gearbestissa. Näissä kaupoissa voit muuten saada Bonuswayn kautta rahaa takaisin ostoksistasi. Tilin pääset avaamaan tästä.

Tuliko ongelmia?

Joskus nettiostoksia tehdessä kaikki ei mene niin kuin pitäisi, ja voit olla tyytymätön saamaasi tuotteeseen tai et saa sitä ollenkaan. Ongelmatapauksissa voit olla iloinen siitä, että olet maksanut tilauksesi PayPalin kautta. Kaupan ehdoista riippuen sinulla voi olla mahdollisuus perua maksu ja pyytää myyjältä maksamasi summa takaisin.

Ollessasi tyytymätön ostokseesi tai et ole saanut sitä, voit myös olla suoraan yhteydessä myyjään ja kysyä hyvityksestä. Jos myyjä ei vastaa tai ei ole yhteistyöhaluinen eikä halua sopia hyvityksestä, voit ilmoittaa tapauksen PayPallille ja pyytää rahojen palautusta.

Miten voin pyytää hyvitystä ostoksistani?

Voit pyytää rahat takaisin maksamistasi tuotteista lähettämällä myyjälle tai verkkokaupalle viestin. Pyydä myyjää suorittamaan rahojen palautus PayPal-tilillesi. Voit pyytää hyvitystä enintään 180 päivää sen jälkeen, kun olet maksanut ostoksen. Vaihtoehdot ovat yleensä uuden tuotteen lähettäminen, osittainen rahan palautus tai tuotteen koko summan hyvittäminen ostajalle.

Mistä löydän myyjän yhteystiedot?
Kirjaudu PayPal-tilillesi ja paina ”Summary”-painiketta sivun ylävalikosta. Summary – eli yhteenvetosivulla valitse tapahtuma, jonka haluat peruuttaa. Kun olet valinnut ja klikannut haluamaasi tapahtumaa, näet myyjän tiedot sekä sähköpostiosoitteen. Lähetä myyjälle viesti ja pyydä hyvitys ostoksestasi.

Riidan eli Disputen avaaminen
Jos myyjä ei suostu palauttamaan rahoja, sinulla on oikeus ilmoittaa ongelmasta PayPalille. Voit ilmoittaa ongelmastilanteesta, vasta kun et ole saanut tavaraa tai sait jotain, joka ei vastaa myyjän kuvausta. Sinun täytyy avata riita 180 päivän sisällä maksuhetkestä.

Rahojen palautus
Jos olet tehnyt maksun pankki- tai luottokortilla, hyvitys tehdään yleensä kortille, jota on maksuvaiheessa käytetty. Hyvityksen siirtymiseen tilillesi voi mennä 30 päivää. Jos olet tehnyt maksun PayPal-saldostasi, saat hyvityksen PayPal-tunnuksellesi heti.

PayPal asiakastuki

Kaikissa ongelmatapauksissa voit kääntyä PayPalin asiakastuen puoleen. Asiakastuesta saa apua puhelimitse ja sähköpostilla. PayPal tarjoaa asiakaspalvelua myös heidän Facebook-sivujen kautta.

PayPal tilin avaamisesta ja käyttämisestä lisätietoa löydät tästä PayPal Suomi oppaasta.

Kommentit (14)

pauli heikkilä
21.05.2017 12:13

onko minulle tilitetty rahaa Amazon services kautta

Vastaa
    Tanja
    12.09.2017 11:00

    Hei Pauli,

    kiitos kommentistasi.

    Voit todennäköisesti kysyä asiaa PayPalin asiakaspalvelusta – he osaavat auttaa parhaiten. 🙂

    T. Tanja

    Vastaa
Maarit Nikmo
04.09.2017 09:42

Hei, luottokorttitililtäni on tehty kaksi veloitusta: Paypal Warriorstor 35314369001, toinen 70 e ja toinen 64,99. En ole ostanut mitään luottokortilla tällaiselta firmalta. Miten toimia?

Vastaa
    Tanja
    11.09.2017 08:57

    Hei Maarit,

    Oletko tuona päivänä tehnyt ostoksia PayPalilla ylipäätään? Joskus kauppojen nimet vs. yritysten nimet eriävät toisistaan. Tarkempaa tietoa saat todennäköisesti PayPalin asiakaspalvelusta, johon linkkasimmekin artikkelissa. 🙂

    T. Tanja

    Vastaa
Maaria Suvimetsä
05.10.2017 09:41

En kyllä ymmärrä tätä systeemiä, niin helpoksi kehuttu, mutta minä en ainakaan saanut rahojani takaisin, vaikka myyjä ei ole vastannut edes kuluttaja-asiamielelle vastannut, puhumattakaan minulle edes Paypalin kautta.Firma ei ole lähettänyt minulle yhtään tuotetta eikä rahoja, kuitenkin Paypal laittoi minulle viestin…
Dear Maaria Suvimetsä,
Our records indicate that the seller has issued a refund for the transaction associated with this case. As a result, this case has been closed.

missään yhteydessä ei myyjä ole minuun ollut. Mihin perustuu Paypalin vastaus?Jos systeemi on näin epäedullinen asiakadta kohtaan, miksipä sitä sitten käyttäisi muuhun kuin tuttavien väliseen rkauppaan

Vastaa
    Tanja
    13.10.2017 06:05

    Hei Maaria,

    kiitos kommentistasi.

    Suosittelen, että otat asian tiimoilta vielä yhteyttä PayPaliin. Kannattaa mukaan laittaa ruudunkaappaus tapahtumistasi, niin he voivat maksaa sinulle puuttuvan hyvityksen. 🙂

    T. Tanja

    Vastaa
Sonja
17.10.2017 17:33

Hei! Minulle tuli tänään sähköpostiin kuitti WISHiltä tehdystä ostosta. En ole ikinä tilannut WISHiltä mitään, eikä minulla edes ole paypal tiliä. Tililtäni ei ole vielä ainakaan lähtenyt kyseistä summaa. Sähköpostin lopussa lukee näin:
Shipping address – confirmed
Dennis Shunk
605 N 8th St
Bellwood, PA 16617-1517
United States
Missäköhän vika ja mitä minun tulisi tehdä?

Vastaa
    Tanja
    18.10.2017 06:53

    Hei Sonja,

    kiitos kommentistasi.

    Otathan asiassa yhteyttä Wishiin ja PayPaliin, heidän tulisi osata auttaa asiassa. Toivottavasti saat selvyyttä asiaan!

    T. Tanja

    Vastaa
Pekka
21.11.2017 06:24

Sain virheellisesti mökkivuokran Paypal tililleni – palautin sen heti mutta sen ollessa kolmena eri maksuna en saanutkaan viimeistä noin 22€:n maksua lähtemään vaan systeemi ilmoitti ettei minulla olisi katetta , tosiasiassa tililläni oli ennen refundeja 200€.
Onko rahojen palauttaminen maksullista ?

Vastaa
    Tanja
    03.12.2017 14:26

    Hei Pekka,

    Otathan yhteyttä PayPalin tukeen asiasta. Toivottavasti saat rahasi takaisin! 🙂

    T. Tanja

    Vastaa
Joy
30.11.2017 09:21

Hei! Minulle tuli tällainen sähköposti, vaikka minulla ei ole mitään paypaltiliä. Olen ihan ymmälläni. Olen yrittänyt löytää jonkun puhelinnumeron suomessa johon soittaa, mutta en löydä mitään numeroa. Mitä minun tulisi tehdä? Pyydän, ettette vain sano, että ota yhteyttä paypalin asiakaspalveluun, koska en löydä mumeroa sinne vaikka miten etsin. Ystävällisin terveisin.

Hello Dear Customer,
recently we have limited your account access due suspected and illegal uses.
Please Check your account as soon as you can by Clicking the button below

Check it now

If you ignore this email this account will be Officially Permanently disable the next 24 hours.. .

Vastaa
Sari Tapaninen
01.12.2017 12:46

Mulla on Paypal.in kautta siirtynyt maksu toiselle tilille. Nyt pankissani katevarauksessa sama summa ja samalle tilille,mutta ei näy Paypal.in sivulla tämä tapahtuma kun sinne kirjaudun ja en ole tehnyt toista ostosta samasta paikasta johon katevaraus on tehty. Mihin osoitteeseen Paypal.lille voi laittaa sähköpostia? Tai mitä kautta asiaa lähden selvittämään?

Vastaa
    Tanja
    03.12.2017 14:38

    Hei Sari,

    kiitos kommentistasi.

    Löysin seuraavat ohjeet, että pääset ottamaan yhteyttä PayPaliin:

    1. Kirjaudu sisään PayPaliin
    2. Klikkaa ’Contact Us’ linkkiä sivun pohjalla
    3. Kirjoita kysymyksesi kohtaan ’Tell us why you’re contacting PayPal’ ja klikkaa ’Find’.
    4. Tämän jälkeen sivun kakkososiossa, klikkaa ’Email us’ ja seuraa ohjeita jotka näet sivulla.

    Toivottavasti asia ratkeaa!

    T. Tanja

    Vastaa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Ylös