Verkko-ostaminen kasvaa vuosi vuodelta ja yhä useampi tekee säännöllisesti ostoksia netistä. Monet aktiiviset verkko-ostajat ovat alkaneet myös kerryttää bonuksia ostoksistaan: jo 300 000 suomalaista omaa Bonusway-tunnuksen! Bonusway-palvelua käyttävät eniten 25-39-vuotiaat. Bonuksia kerätään ahkerasti vaatetilauksista, matkoista ja viihdetuotteista.
Tiedämme, kuinka paljon kerrytämme bonusta omista ostoksistamme, mutta entäpä muut. Otimme selvää ikäluokittain, kuinka paljon käyttäjämme keräävät keskimäärin bonusta. Onko sinun ostokäyttäytymisesi samanlaista kuin ikäryhmäsi?
Käyttäjistämme yli 65-vuotiaat keräävät suurimmat bonukset kertaostoksistaan: keskimäärin 4,03 € per ostos. Suosituin kauppakategoria on muoti, josta 42 % tekee ostoksia.
Keskiarvoa nostavat matkavaraukset, sillä yli 65-vuotiaista 14 % varaa matkoja. Varaussummat ovat suurehkot, jolloin bonusta voi kertyä kerrallaan sadasta eurosta ylöspäin. Vastapainoksi lähes viidennes (17 %) yli 65-vuotiaiden ostoksista ovat edullisia viihdekategorian tuotteita. Suosituimmat kaupat yli 65-vuotiaiden keskuudessa ovat CDON.com, AliExpress, Booking.com, Zalando ja Yves Rocher.
Toiseksi suurimmat bonukset keräävät 50-54-vuotiaat käyttäjämme. Kertaostoksesta tulee noin 3,75 € bonusta. Tämä ikäryhmä varaa aktiivisesti myös matkoja (n. 19 % käyttäjistä). Eniten 50-54-vuotiaat ostavat muotia (40 %) ja jonkin verran viihdetuotteita (10 %). 50-54-vuotiaat suosivat samoja kauppoja kuin yli 65-vuotiaat, mutta poikkeuksena lemmikkitarvikekauppa Zooplus yltää kärkinelikkoon.
Kolmanneksi sijoittuvat 25-29-vuotiaat palvelun käyttäjät. He saavat keskimäärin 3,23 € bonusta per ostos. Suosituimmat kategoriat ovat muoti (49 %), viihde (9 %), sekä kauneus ja terveys (8 %). 25-29-vuotiaat suosivat Zalandoa, CDON.comia, ALiExpressiä, Nellyä ja Fitnesstukkua.
60-64-vuotiaat eivät jää nuorempaa polvea paljon jälkeen. He keräävät keskimäärin 3,18 € bonusta kertaostoksestaan. Noin 38 % 60-64-vuotiaista ostaa muotia, 16 % ostaa viihdettä ja 14 % varaa matkoja. Myös yllättävän moni, jopa 13 %, 60-64-vuotiaista ostaa kiinalaisista verkkokaupoista. 30-34-vuotiaat ja 35-39-vuotiaat kerryttävät myös molemmat keskimäärin 3,18 € bonusta kertaostoksistaan. 30-34-vuotiaiden suosimat kategoriat ovat muoti (44 %), viihde (11 %) ja matkailu (9 %).
Käyttäjistämme 40-44-vuotiaat keräävät 3.03 € bonusta. He ostavat eniten muotia (47 %), viihdettä (12 %) ja matkailupalveluja (10 %). 55-59-vuotiaista kerää bonuksia eniten muodista (40 %), viihteestä (13 %), kiinalaisista kaupoista (11 %) ja matkoista (11 %). Keskimäärin bonusta tulee 3 € per ostos.
Nuorimmasta ikäryhmästä 18-24-vuotiaista yli puolet (56 %) ostaa muotia, jonka jälkeen panostetaan eniten terveyteen ja kauneuteen. Käyttäjistä n. 8 % ostaa terveys- ja kauneustuotteita. Kolmanneksi eniten ostetaan viihdekategoriasta (7 %). Bonuksia kertyy tälle ikäryhmälle keskimäärin 2.77 € per ostos.
Pienimmän bonuksen, 2,40 €, keräävät 45-49-vuotiaat käyttäjät. Ikäryhmästä 44 % ostavat muotia, ja 12 % tilaavat tavaraa Kiinasta, mikä vaikuttaa bonuksen keskiarvoon. Kiinalaisista verkkokaupoista ostetaan usein pienillä summilla.
Kuinka paljon bonusta kerätään nettiostoksista?
Verkko-ostaminen kasvaa vuosi vuodelta ja yhä useampi tekee säännöllisesti ostoksia netistä. Monet aktiiviset verkko-ostajat ovat alkaneet myös kerryttää bonuksia ostoksistaan: jo 300 000 suomalaista omaa Bonusway-tunnuksen! Bonusway-palvelua käyttävät eniten 25-39-vuotiaat. Bonuksia kerätään ahkerasti vaatetilauksista, matkoista ja viihdetuotteista.
Tiedämme, kuinka paljon kerrytämme bonusta omista ostoksistamme, mutta entäpä muut. Otimme selvää ikäluokittain, kuinka paljon käyttäjämme keräävät keskimäärin bonusta. Onko sinun ostokäyttäytymisesi samanlaista kuin ikäryhmäsi?
Käyttäjistämme yli 65-vuotiaat keräävät suurimmat bonukset kertaostoksistaan: keskimäärin 4,03 € per ostos. Suosituin kauppakategoria on muoti, josta 42 % tekee ostoksia.
Keskiarvoa nostavat matkavaraukset, sillä yli 65-vuotiaista 14 % varaa matkoja. Varaussummat ovat suurehkot, jolloin bonusta voi kertyä kerrallaan sadasta eurosta ylöspäin. Vastapainoksi lähes viidennes (17 %) yli 65-vuotiaiden ostoksista ovat edullisia viihdekategorian tuotteita. Suosituimmat kaupat yli 65-vuotiaiden keskuudessa ovat CDON.com, AliExpress, Booking.com, Zalando ja Yves Rocher.
Toiseksi suurimmat bonukset keräävät 50-54-vuotiaat käyttäjämme. Kertaostoksesta tulee noin 3,75 € bonusta. Tämä ikäryhmä varaa aktiivisesti myös matkoja (n. 19 % käyttäjistä). Eniten 50-54-vuotiaat ostavat muotia (40 %) ja jonkin verran viihdetuotteita (10 %). 50-54-vuotiaat suosivat samoja kauppoja kuin yli 65-vuotiaat, mutta poikkeuksena lemmikkitarvikekauppa Zooplus yltää kärkinelikkoon.
Kolmanneksi sijoittuvat 25-29-vuotiaat palvelun käyttäjät. He saavat keskimäärin 3,23 € bonusta per ostos. Suosituimmat kategoriat ovat muoti (49 %), viihde (9 %), sekä kauneus ja terveys (8 %). 25-29-vuotiaat suosivat Zalandoa, CDON.comia, ALiExpressiä, Nellyä ja Fitnesstukkua.
60-64-vuotiaat eivät jää nuorempaa polvea paljon jälkeen. He keräävät keskimäärin 3,18 € bonusta kertaostoksestaan. Noin 38 % 60-64-vuotiaista ostaa muotia, 16 % ostaa viihdettä ja 14 % varaa matkoja. Myös yllättävän moni, jopa 13 %, 60-64-vuotiaista ostaa kiinalaisista verkkokaupoista. 30-34-vuotiaat ja 35-39-vuotiaat kerryttävät myös molemmat keskimäärin 3,18 € bonusta kertaostoksistaan. 30-34-vuotiaiden suosimat kategoriat ovat muoti (44 %), viihde (11 %) ja matkailu (9 %).
Käyttäjistämme 40-44-vuotiaat keräävät 3.03 € bonusta. He ostavat eniten muotia (47 %), viihdettä (12 %) ja matkailupalveluja (10 %). 55-59-vuotiaista kerää bonuksia eniten muodista (40 %), viihteestä (13 %), kiinalaisista kaupoista (11 %) ja matkoista (11 %). Keskimäärin bonusta tulee 3 € per ostos.
Nuorimmasta ikäryhmästä 18-24-vuotiaista yli puolet (56 %) ostaa muotia, jonka jälkeen panostetaan eniten terveyteen ja kauneuteen. Käyttäjistä n. 8 % ostaa terveys- ja kauneustuotteita. Kolmanneksi eniten ostetaan viihdekategoriasta (7 %). Bonuksia kertyy tälle ikäryhmälle keskimäärin 2.77 € per ostos.
Pienimmän bonuksen, 2,40 €, keräävät 45-49-vuotiaat käyttäjät. Ikäryhmästä 44 % ostavat muotia, ja 12 % tilaavat tavaraa Kiinasta, mikä vaikuttaa bonuksen keskiarvoon. Kiinalaisista verkkokaupoista ostetaan usein pienillä summilla.
Kommentit (0)