Liity ilmaiseksi

uudet käyttäjät

Oma sivu

nykyiset käyttäjät

Miksi bonus ei kirjaudu?

shutterstock_252723151

Joku on varmasti pohtinut, miksi bonukset jäävät välillä kirjautumatta. Normaalisti bonukset kirjautuvat 24 tunnin aikana näkyville tilauksen jälkeen.

Bonukset ovat myyntipalkkioita, joita saamme verkkokaupoilta. Saamme myyntipalkkion ainoastaan silloin, kun kauttamme on klikattu ennen tilausta verkkokauppaan ja tilaus on täyttänyt verkkokaupan asettamat kriteerit.

Kun klikkaat kauttamme verkkokaupan sivuille, Internet-selaimeesi asettuu evästeemme. Tämän evästeen avulla verkkokauppa tunnistaa meidät ja osaa ohjata myyntipalkkion palveluumme.

Bonukset voivat jäädä kirjautumatta klikkauksista huolimatta ja tähän on erilaisia syitä. Tästä löydät syyt bonuksen kirjautumattomuuteen:

1. Evästeemme ei tallennu selaimeesi

Välillä eväste voi jäädä tallentumatta, vaikka olisit klikannut kauttamme verkkokauppaan. Tämä voi johtua siitä, että joko selaimessasi on asetus, joka poistaa evästeitä tai virustorjunta-asetuksissa on evästeiden esto päällä.

2. Klikkaus Bonuswayn kautta kauppaan on unohtunut

Jos klikkaus jää tekemättä, tällöin evästeemme ei voi asettua selaimeesi. Tässä vaiheessa verkkokauppa ei pysty mitenkään  jäljittämään, mitä kautta tilaus on alunperin tullut. Tällaisessa tilanteessa palveluumme ei voi saada jälkikäteen myyntipalkkiota verkkokaupalta.

3. Toisen sivuston eväste estää bonuksen kertymisen

Alennuskoodisivut, hintavertailusivut ja muut kanta-asiakasohjelmien sivut asettavat selaimeesi evästeitä. Evästeiden avulla edellä mainitut sivustot keräävät yhtälailla myyntipalkkiota. Muiden sivustojen evästeet voivat yliajaa meidän evästeemme, jolloin bonus jää kertymättä palveluumme.

Näin tapahtuu, kun samassa selaimessa on selattu esim. alennuskoodisivuja ennen tilauksen tekemistä. Verkkokaupat maksavat vain sille sivustolle myyntipalkkion, jonka eväste on “päällimmäisenä”. Tällä tavoin kaupat tulkitsevat, miltä kanavalta tilaus on tullut. Tästä syystä käyttöohjeissamme suositellaan olemaan vierailematta alennuskoodi- ja hintavertailusivuilla tilauksen aikana.

shutterstock_186862655

4. Myyntipalkkio ohjautuu toiselle kanavalle

Verkkokaupat maksavat myyntipalkkion sille sivustolle, jonka eväste on ollut päällimmäisenä tilausta tehdessä. Poikkeustilanteita tulee välillä vastaan, sillä verkkokaupat voivat maksaa myyntipalkkion ilman evästettä tietylle sivustolle. Esimerkiksi verkkokauppa on voinut tehdä sopimuksen hintavertailusivun tai hotellivaraussivuston kanssa siitä, jos asiakas vierailee näillä sivuilla ja päätyy tekemään sen jälkeen varauksen, myyntipalkkio maksetaan hintavertailu- tai hotellivaraussivustolle. Myös sähköpostimainoksesta tai bannerista klikkaaminen verkkokauppaan voi ohjata myyntipalkkion muualle.

5. Tilauksessa on hyödynnetty alennuskoodia

Joissakin tapauksissa alennuskoodin käyttäminen ei kerrytä palveluumme bonusta.  Useimmiten kauppojemme erityisehdoista näet, onko alennuskoodin käyttäminen rajoitettua bonuksen keräämisen yhteydessä. Olemme lisänneet rajoituksia erityisehtoihimme sitä mukaan, kun olemme saaneet niistä tiedon verkkokaupalta. Kaikissa kaupoissamme ei välttämättä näy rajoitusta alennuskoodeista, sillä emme ole saaneet tietoa ehdoista tai niihin ei ole asetettu ehtoja alennuskoodien käytöstä.

Tässä on esimerkkejä kaupoista, joissa on rajoituksia:

  • Zalando: tilauksissa voit käyttää vain meidän tarjoamaa alennuskoodia ja saada siitä vielä bonukset päälle. Muilta sivuilta tai Zalandolta otetut alennuskoodit eivät kerrytä meille bonuksia.
  • Hotels.com: alennuskoodin käyttäminen varauksessa ei kerrytä ollenkaan bonuksia. Tässä täytyy valita, käytätkö mielummin alennuskoodia vai haluatko kerryttää bonuksia?
  • LensOn: tilauksista ei myöskään kerry bonusta, jos tilauksessa on käytetty jonkun muun sivuston kuin Bonuswayn antamaa alennuskoodia.

Jos alennuskoodi on otettu muualta kuin Bonuswaylta, esimerkiksi alennuskoodisivuilta tai blogeista, kannattaa varautua siihen ettei bonuksia kerry ollenkaan ja näitä emme välttämättä saa enää jälkikäteen.

*Myös lahjakortit voivat estää bonuksen kirjautumisen. Esimerkiksi Nelly.comilta ja Zalandolta ei kerry bonusta, kun tilauksissa on käytetty lahjakorttia maksutapana.

shutterstock_380708398

6. Useampi ostos on tehty yhdellä klikkauksella

Kun teet useampia ostoksia yhdellä klikkauksella tietystä verkkokaupasta, niistä saattaa kirjautua välillä vain yksi ostos. Puuttuvat ostokset saamme kuitenkin kirjattua jälkikäteen. Suosittelemme kuitenkin klikkaamaan aina erikseen ennen jokaista tilausta kauttamme kauppaan. Näin bonukset kirjautuvat sinulle varmemmin.

7. Tietyistä tuotteista ei kerry bonuksia

Osa verkkokaupoista maksaa myyntipalkkiota meille vain tietyistä tuotteita. Esimerkiksi SuperSaver maksaa lennoista ja pakettimatkoista myyntipalkkion, mutta ei hotellivarauksista. Saunalahti maksaa myyntipalkkiota puhelimista, mutta ei muista laitteista. Näet aina verkkokauppasivuiltamme, mistä tuotteista kertyy bonukset.

shutterstock_406600060

8. Tilaus on suoritettu loppuun myöhemmin

Jos käyttäjä on ensin klikannut kauttamme kauppaan tutkimaan tuotteita, mutta ei tee tilausta loppuun, vaan palaa myöhemmin tekemään tilausta loppuun avaamalla laite/selain uudestaan, jää bonus kirjautumatta. Kun selain tai laite avataan uudestaan ja sen jälkeen siirrytään suoraan verkkokaupan sivuille, evästettämme ei saata olla enää selaimessa. Tästä syystä suosittelemme aina klikkaamaan kauttamme kauppaan ennen tilauksen vahvistamista.

9. Tilaus on tehty eri maatunnuksella

Bonukset kertyvät ainoastaan siltä osoitteelta, minne linkkimme ohjaa. Esimerkiksi Zalando.fi:ltä voi saada bonusta mutta ei Zalando.se-osoitteesta.

10. Tilaus on tehty kaupan omalla mobiilisovelluksella

Verkkokauppojen mobiilisovelluksen kautta tehdyt tilaukset eivät kirjaudu toistaiseksi Bonuswayhin. Poikkeuksena on AliExpress, jonka mobiilisovellus on integroitu Bonuswayn omaan mobiilisovellukseen.

11. Seurantaongelmat

Verkoissa ja palvelimissa saattaa välillä esiintyä väliaikaisia häiriöitä, minkä vuoksi seurantamme ei pysy verkkokaupan sivuilla. Seurantaongelman vuoksi kirjautumatta jääneet bonukset pystymme selvittämään jälkikäteen, kun laitat tilausvahvistuksen osoitteeseen tuki@bonusway.fi.

Kommentit (15)

Matti Luoma
02.12.2016 16:47

Hei! Stokkan Hulluilla päivillä oli teillä on normaalia huonompi hyvitys linkki em. päiville ja ilmoitus että kirjautuminen tapahtuu myöhemmin. Onko em ajankohta nyt jo mennyt ja vois kysellä tilausten bonuksia?

Vastaa
    Cristina (Bonusway)
    05.12.2016 12:16

    Hei!

    Mikäli bonus ei ole edelleenkään kirjautunut tunnuksellesi. Otatko yhteyttä osoitteeseen tuki@bonusway.fi? Näin osaamme auttaa sinua parhaiten. 🙂

    Vastaa
Timo Tavasti
10.09.2017 21:43

Terve ostin tuossa 1.9 teidän sovelluksen kautta aliexpressistä 80,57€ tavaraa mutta mikään niistä ei kirjautunut mikä on ongelma?

Vastaa
    Tanja
    11.09.2017 09:44

    Hei Timo,

    kiitos viestistäsi.

    Ikävä kuulla, että bonuksesi ovat jääneet kirjautumatta. Jokin artikkelissa luetelluista syistä on saattanut vaikuttaa kirjautumattomuuteen. Emme myöskään saa myyntipalkkiota kaikista AliExpressin tuotteista (ks. kaupan ehdot: https://www.bonusway.fi/stores/aliexpress/15476 ), ja näistä tuotteista bonuksia ei tosiaan ikävä kyllä kerry.

    Harmillisesti AliExpress on poikkeuskampanja, jossa emme voi lisätä bonuksia arvioitavaksi jälkeenpäin. Useimmista muista kaupoista voimme selvittää puuttuvia bonuksia.

    Toivottavasti bonukset kertyvät sinulle tulevaisuudessa! 🙂

    T. Tanja

    Vastaa
Tom
03.10.2017 00:01

Hei tilasin tavaraa 95 euron edestä cdonista nyt näkyy tuol bonuksis 0,00 ois tulossa ?

Vastaa
Nasti
07.11.2017 15:51

Hei, olen tehnyt hotelliyö varauksen Hotels.comin sivuilta elokuussa ja yöpynyt lokakuun alussa ja maksanutkin yön jo silloin varattaessa elokuussa ja vieläkin on täältä bonukset vain arvioitavana???

Vastaa
    Tanja
    08.11.2017 09:35

    Hei,

    kiitos kommentistasi.

    Pahoittelen hämmennystä. Varauspalveluiden maksuaika lasketaan varausten käytöstä. Hotels.comin maksuaika on noin 6 – 11 viikkoa varauksen käytöstä (ks. https://www.bonusway.fi/stores/hotelscom/16728 ), eli bonukset ovat vielä hyvin maksuajan sisällä. 🙂 Jos sinulla on kysyttävää bonuksiin liittyen, autamme mielellämme osoitteessa tuki@bonusway.fi.

    T. Tanja

    Vastaa
      Nasti
      11.11.2017 18:49

      Kiitos tiedosta, jään odottelemaan 🙂

      Vastaa
Daniel
15.11.2017 15:28

Hei, bonuksen tila on ollut arvioitavana yli 2 kuukautta, milloin se siirty tilityskelpoiseksi??

Vastaa
    Tanja
    16.11.2017 10:50

    Hei Daniel,

    kiitos kommentistasi.

    Bonuksien keskimääräinen käsittelyaika on 8-18 viikkoa tilauksen jälkeen. Näet tarkemmin sivuiltamme jokaisen verkkokaupan oman maksuajan. Zalandon keskimääräinen maksuaika on noin 20 viikkoa. Pahoittelemme pitkästä maksuajasta – pyrimme kokoajan kehittämään tätä maksuprosessia nopeammaksi.

    Jos sinulla on lisäkysymyksiä, otathan yhteyttä tukeemme osoitteessa tuki@bonusway.fi 🙂

    T. Tanja

    Vastaa
Kimmo
21.11.2017 14:49

Mites MOI mobiili bonus, huijaako moi teitä, kun kenellekään ei ole vielä maksettu. Ostin vieläpä tuplabonus päivänä ensikertalaisena joten minulle kuuluisi 20 euroa.

Vastaa
    Tanja
    03.12.2017 14:41

    Hei Kimmo,

    kiitos viestistäsi.

    Otatko yhteyttä Bonuswayn tukeen, ja ilmoitathan tilauspäivän, Moin simmin numeron sekä tilauksen hinnan (tuki@bonusway.fi)? Selvitämme tapausta mielellämme.

    T. Tanja

    Vastaa
Sari
30.12.2017 17:57

Moi!
Mites kun tilasin coolshopista turvaistuimen teidän kauttanne 11.12. ja siitä ei tullutkaan bonusta tai näkyy että arvioitavana on 0e. Nyt en löydä koko coolshoppia enää teiltä kun olisin tarkistanu ne ehdot 😃 Kuuluikohan siitä tulla bonusta?

Vastaa
    Tanja
    04.01.2018 08:47

    Hei Sari,

    kiitos kommentistasi.

    Tämä Coolshopin asia on oikeastaan juuri selvityksessä, ja kun olemme korjanneet tämän, laitamme Coolshopin taasen käyntiin. Kiitokset kärsivällisyydestäsi.

    T. Tanja

    Vastaa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Ylös