uudet käyttäjät
nykyiset käyttäjät
Teitkö AliExpressistä ostoksen, joka ei koskaan saapunut perille tai tuote ei vastannut kuvausta? AliExpressillä on Buyer Protection, minkä ansiosta kuluttaja voi saada rahansa takaisin pieleen menneistä kaupoista. Epäonnistuneet ostokset tulee kuitenkin omatoimisesti ilmoittaa AliExpressille disputen avulla.
Tee dispute, kun tuote ei vastaa kuvausta, tuote ei saavu luvatussa toimitusajassa tai tuote on viallinen/rikki. Teimme yhteistyössä wish/aliexpress/ebay (Finland) -ryhmän kanssa ohjeet disputelle. Näin avaat disputen AliExpressissä:
1. Valitse profiilistasi kohta ”My Orders”.
2. Etsi tilauksistasi tuote, josta haluat tehdä disputen ja klikkaa tuotetta (kuvasta tai otsikosta).
Huom. Älä klikkaa ”Tracking” tai ”Leave feedback”-painikkeita.
3. Dispute-ikkuna aukeaa ja voit valita joko rahojen palautuksen tai rahojen palautuksen ja tuotteen palautuksen.
Refund only = kannattaa valita, jos et ole saanut tuotettasi tai tuote ei vastaa kuvausta, esimerkiksi väri tai malli on väärä. Voit saada rahan kokonaan tai osan palautuksena takaisin.
Refund and Return Items = valitse tämä, jos et ole tyytyväinen tuotteeseen ja haluat palauttaa sen.
4. Täytä seuraavaksi tarkemmat tiedot disputeen.
Valitse ensiksi syy disputelle. Kirjoita kohtaan ”Refund amount” takaisin maksettava summa. Tämän jälkeen kirjoita englanniksi kuvaus, mikä on syy rahojen takaisin saamiseen. Jos tuote on virheellinen, niin lopuksi voi laittaa kuvan virheellisestä tuotteesta todisteeksi.
Tämän jälkeen lähetä dispute. Myyjä vastaa sinulle muutaman päivän sisään ja sopii rahojen palautuksesta. Rahat pitäisi saada kahden viikon sisään tilille.
Huomioitavaa: jos myyjä laittaa sinulle viestiä ja pyytää disputen perumista ennen rahojen palautusta, niin suosittelemme olemaan sulkematta tuo ennen kuin rahat ovat tulleet tilille. Disputea ei tosiaan kannata sulkea, ennen kuin rahat tai tuote ovat saapuneet perille. :- )
Tiesithän, että Bonuswayn kautta saat AliExpressin ostoksistasi 5,5 % rahaa takaisin. Säästät siis ostoksissasi selvää rahaa, kun teet tilauksen hyödyntäen palvelua. Lue täältä lisää, miksi bonusta pitäisi kerätä?
Kommentit (2)
tein tilauksen viime torstaina,tuli viesti rahat palautetaan & ostoskori tyhjennettiin seuraavana päivänä :/ Eli missä mättää ?
Hei Seija,
Kuulostaa ehkä siltä, että tuote on saattanut loppua tai muuta vastaavaa. Asiasta kannattaa kysyä myyjältä, hän osaa auttaa sinua paremmin tässä. Toivottavasti asia selviää! 🙂
T. Tanja